Suka Entry Di Sini???

Thursday, July 31, 2014

Aidilfitri ke 4... rindu tak terkata...


Assalamualaikum....

Hari ni hari ke 4 Aidilfitri.... hari ke 2 di opis... dan seawal pagi aku sudah bersiap2 ke opis... seperti semalam arini tenang sekali sepanjang perjalanan... keta x banyak... clear saja jalan... laju saja memecut... selalunya ambik 1 jam perjalan.. tapi arini 1/2 jam dah sampai opis... mungkin orang2 lain masih lagi bercuti dan dalam mood raya.... ikutkan ari isnin ni baru naik kerja.. sebab malas nak dok kat rumah jadi lebih baik masuk opis... tenang sikit jiwa...dapat la melayan jiwa yang tengah sedih ni..

Tahun ni merupakan tahun ke dua Aidilfitri tanpa "emak"... tahun ke 8 tanpa "pak"... mood nak sambut hari raya pun tak ada... rindu sangat2 pada aruah2.... kenangkan anak2 layan jugalah kehendak2 mereka... nak itu dan ini... janji dia orang gembira... KUIH... sebut pasal kuih.. sama juga macam tahun sudah x byk pun buat..  hanya sejenis dua sahaja... beli pun tak... kuih2 lain pandai2lah ipar duai yang uruskan... senang cakap... tiada apa2 persiapan pun yang dibuat kecuali baju2 anak2... memandang tinggal di rumah pusaka.... jadi rumah jadi tumpuan adik beradik sebelah husband berkumpul beramai2.. terutama di hari raya... riuh rendah rumah tu dibuatnya... macam nak roboh rumah dibuatnya budak2 ni... apa2pun aidilfitri ni anak2 yang seronok meraikannya...



Walaupun muka terukir senyum.... dalam hati tiada siapa yang tahu...hanya ALLAH mengetahuinya betapa rindunya pada mereka... hanya doa dapat kutitipkan buatmu mak dan pak....tanpa kalian hidupku terasa kosong... tiada lagi tempat nak mengadu.... tiada lagi kedengar suara di corong2 telefon... rindu serindu-rindunya.... andai dapat diputarkan waktu.....inginku sentiasa disamping mereka... membahagiakan mereka...tapi apa kan daya ALLAH lebih menyayangi mereka... semoga roh kedua ibu bapaku ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman... al-fatihan... amiinnn...









No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di sini. :D

Fruity Plum Heart
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...